Tuesday, November 18, 2008


HEDWIG and the ANGRY INCH

Facebook’ta bir gruba ait fotoğraflara bakarken yorumların birinde, “bu fotoğraf The Origin of Love’a benziyor,” diyen bir yorumla karşılaştım. “O da neyin nesiymiş?” diye yorumdaki linke tıklayınca Youtube’da bir şarkı videosu çıktı karşıma. Şarkı hoşuma gidince dinlemeye başladım, ama şarkıyı söyleyen vatandaşın tam olarak kadın olup olmadığını, öyle değilse bile sesinden hareketle ona benzer bir şey(!) olup olmadığını anlamaya çalışırken şarkı bitiverdi.

Aynı vatandaşın olduğu başka şarkı videoları da görünce işin aslına bir bakayım dedim. Meğersem gördüğüm şey, 1998’de sahnelenmeye başlanan “Hedwig and the Angry Inch” adlı rock müzikalinin 2001 yılında yapılan filmine ait bir videoymuş. Müzikalin (ve filmin) konusu Hedwig adında cinsiyet değiştiren bir Doğu Alman’la ilgili; dolayısıyla film 80’lerin sonlarında geçiyor. Filme ait bazı parçaları internette izledim – oldukça ilgi çekici; hatta kimi yerlerde duygusal sahneler var. Şüphesiz müzikale ve filme ait detaylar her zamanki gibi Wikipedia’da bulunuyor. O yüzden ayrıntılarına girmeyeyim.

Diğer ilginç bir husus, hem müzikalin hem de filmin metin yazarı olan James Cameron Mitchell ile ilgili. Zira Mitchell hem ana karakter Hedwig’i filmde canlandırmış hem de şarkıları söylemiş; kendisi de aslen gay. Aynı zamanda oyuncu, yazar ve yönetmenmiş. Bu arada, filmde Hedwig’in erkek arkadaşını bir kadın oynuyor. Videoda sakallı ve kafası bandanalı şahıs olarak gördüğüm kişi oymuş. Valla kadın olduğu hiç anlamadım.

Diğer şarkılar da hoşuma gidince bir kısmını Ares adlı programla internetten indirdim. Başta dinlediğim şarkı olan The Origin of Love’ın videosunu aşağıya koydum. Burada da Mitchell şarkıyı “unplugged” (ve erkek) olarak söylüyor. Diğer güzel bir şarkı da Midnight Radio. Burada Mitchell erkek olarak görünüyor. Hedwig’in cinsiyet değiştirme hikayesini anlatan "Angry Inch" şarkısı da burada. Tüm şarkılar aslen filmden alınan parçalar. Filmdeki gayet ilginç sahnelerden biri de burada. Film bizim buralarda var mıdır, bilmiyorum. Amazon’da ise şurada. Şarkıların olduğu albüm burada. Ama ben şarkıları filmdeki hâlleriyle Youtube’dan dinleyip, Ares’ten indirdim. Mitchell’in yine cinsellikle ilgili ikinci filmi Shortbus hakkındaki bilgi burada. Fragmanı da şu. Kendisiyle filmle ilgili olarak yapılan röportaj da burada. Oldukça rahat tavırlı bir adam.

Böyle filmler bizim memlekette sinemalarda gösterilir mi? Bilemiyorum, ama belki film festivallerinde veya CNBC-e’de olabilir. Bu arada ben de bir yerlerden filmi beleşe getirmeye çalışacağım. Bu defaki yazı biraz kısa oldu, ama arayı soğutmamaktan iyidir diyorum. 

8 comments:

Anonymous said...

Ben filmini sinemada seyretmistim. Sonra muzikalini yaptilar ama film hali kafamda bozulmasin diye gitmedim. :o)

Kocasiyla henuz evlenmeden bir sahne ve sarki var ki, cok guzel.

Bizim ulkede mi???? Cok sakacisin. :o)

www.elifsavas.com/blog

silgi said...

torrent kullanmayı biliyorsan:

http://isohunt.com/torrent_details/41825319/hedwig+and+the+angry+inch?tab=summary

yukarıdaki linkten torrenti indirip, filmi çekebilirsin.

torrent kullanmayı bilmiyorsan:

www.utorrent.com adresli siteden minicik utorrent programını indirip kurduktan sonra utorrent önüne açılacak. verdiğim ilk adresten Download Torrent linkine tıklayıp, inen 3-4 kb'lık dosyayı utorrent'le birlikte açarsan, film bir kaç saat içinde bilgisayarında olacaktır.

hem utorrent hem de isohunt oldukça güvenilir siteler, ben bunca yıldır bir kaç fake dosya dışında bir zararlarını görmedim.

korsana hayır diyorsan bir şey diyemeyeceğim : )

afiyetle.

7.oda said...

hiç duymamıştım, iyi oldu paylaştığın.

bliyaal said...

Elif,

Burada büyük ihtimalle bu film gösterilmedi diye tahmin ediyorum. Senin dediğin sahneyi Youtube’da bulamadım, ama filmi indirince bakacağım. Şarkı sountrack’de vardır mutlaka.

Silgi,

Dediklerini yaptım, sağolasın. Şu anda filmi yüklüyorum.

Benim bildiğim kadarıyla Torrent albüm gibi şeyleri toptan indiriyor, tek tek parça indirme imkânı yok sanırım. O yüzden Ares kullanıyorum.

7. oda,

Tesadüf eseri müzik videosuna denk gelmeseydim filmden hiç haberim olmayacaktı. İyi denk geldi Facebook’ta.

silgi said...

tek tek şarkılar da var, ama albümler çoğunlukta. şarkının hangi albümde yer aldığını biliyorsan torrent aramanı yaptıktan ve utorrentle açtıktan sonra, alt taraftaki progress bar'da files bölümündeki dosyalara sağ tıklayarak "do not download" opsiyonunu seçebiliyorsun. bunu, indirdiğin torrent'i utorrent'e eklerken de yapabilirsin. dosyanın solunda minik bir artı işareti olacak, ona tıklayarak içerdiği dosyaları görebilirsin ve istediklerini seçebilirsin.

sekiz sene önce annemi bilgisayarlı hayata geçirdiğimden beri, internetle ilgili her şeyi böyle ayrıntılı anlatmaya alıştım:

(- yavrum abin bir dosya gönderiyor, almak için ne yapmalıyım?
- accept demen gerekiyor annecim
- ACCEPT!
- haha bana değil
- kime?
- tamam baştan başlayalım.)

umarım faydalı olmuşumdur.

bliyaal said...

Silgi,

Yazdıklarının gerçekten faydası oldu, sağolasın. Filmi hemen indirdim, bu akşam da izledim. İndirdiğim dosyanın kalitesi fena değildi. Ancak filmin sonu yoruma açık bitiyor, gerçek mi hayal mi tam belli değil. Mitchell’ın röportajlarında dediğine göre sonu gerçeğe daha yakın imiş. Albümlerden şarkı ararken de dediklerini yapacağım – ayrıntılı anlatmanın faydası var.

Alp ve Ege'nin Annesi said...

Korsana biz de hayir demeyenlerdeniz maalesef, allasskina böyle ulu orta filim indirdiginizi yazip durmayin basiniz yanacak bigun!!!

bliyaal said...

alp ve ege’nin annesi,

Avrupa’da olsak korsan kullanmak zor olurdu, ama burası Türkiye işte. Üstelik bu filmleri ve müzikleri burada bulmak mümkün değil. Her defasında dışarıdan getirtmek de pahalıya patlar. Ben mesela tez için kitapların bir kısmını Amazon’dan aldım, pek bir tuzluya geldi. Hem böyle korsan işler olmasa uluslararası sanat faaliyetlerini nasıl takip edeceğiz? :))