Saturday, December 09, 2006


KAHROLSUN PARALI SOSYALIZM!

Gecen hafta "Iktisatci Gozuyle" sitesinin sahibi Tansel'den bir mesaj aldim. Kendisi bana Marksistlerin Londra'da bu cuma bir konferans duzenleyeceklerini ve Marmara Universitesi'nden Fuat Ercan'in da konferansa katilip sunum yapacagini haber veriyordu. Ilisikte gonderdigi brosurde yazilanlara gore katilim bedavaydi; sadece 15 ve 30 poundluk gonullu bagislar yapiliyordu. Bunu okuyunca "Iste!" dedim, "Sosyalist yoldaslarin duzenleyecegi konferans da boyle olur zaten."

Cuma gunu sabahleyin erkenden kalkip, dudaklarimda Enternasyonal Marsi, dogruca metro istasyonuna gittim. Konferansa bir arkadas ile birlikte gidecektim. Bu gevurlarin "rush hour" dedikleri vakte denk geldigi icin metro kismen kalabalikti. Bindigim Piccadilly Line treninde konduktor "Bu trende 28 kapi var, sadece birini kullanmayin. Vagonun icine dogru ilerleyin." diye anons yapiyordu. Ancak, yoldaslara katilacagim icin duydugum heyecan ve sevincten dolayi ne anonslar ne de kalabalik beni etkiliyordu.

Metrodan cikip arkadas ile bulustum. Kapali ve yagmurun ciseledigi tipik bir Londra havasi altinda konferans icin kayitlarin yapildigi binaya gittik. Tam iceriye girerken kapinin yaninda duran iki kisinin Turkce konustuklarini isittim. Bakinca, bunlardan birinin Fuat Ercan oldugunu gordum. Gidip kendimi tanittim, ayak ustu biraz sohbet ettik. Bize kayidin alt katta yapildigini soylediler. Arkadas "Katilim bedavaymis." dediginde, her ikisi de hafiften gulumsediler ve "Hayir, degil." dediler. "Nasil?" diye sordum. Ercan'in yanindaki gozluklu vatandas "15 pound katilim parasi aliyorlar." diye yanitladi. Itiraz ettim: "Brosurde katilimin bedava oldugu, sadece gonullu bagislarin alindigi yaziyordu hani?" Ercan kaslarini kaldirarak: "Gonullu de ... degil!" dedi. Hatta Ercan'in dedigine gore sunum yapacak olan sahislardan bile 15 pound katilim parasi aliyorlarmis.

Arkadas ile binadan iceri girip alt kata indik. Gercekten de millet kayit parasi oduyordu: kimi zaman tek 20'lik, bazen iki 10'luk, arada bir 50'lik banknotlar elden ele geciyordu. Para karsiliginda da dosya icinde ivir zivir bir seyler veriyorlardi. Paralari gorunce nevrim donmus, konferansi duzenleyen yoldaslara icimden saydirmisim biraz. Arkadasin da tepesi atti, o da "Ben bu kadar vermem." dedi. Bunu uzerine olay yerinden ayrilip metro istasyonuna donduk. Ben Oxford Street'e gidip, oradaki kitapcilardan belese Orumcek Adam ve Superman ciltleri okudum. Sonra eve donup Friedman'in videosunu izledim - bedava!

Konferansi duzenleyen "sozde" Marksistlere diyecegim su: "Alcaklar! Allahsizlar! Serefsizler! Revizyonistler! Ulan liberal misiniz be! Ne parasi? Emekciyiz biz - emekci! Emekciden para alinmaz! Emekciye beles - beles! O para benim bir haftalik metro param be! Kahrolsun parali sosyalizm!" Protesto olarak zipir Milton Friedman'in "Free to Choose" adli programindan bir sozunu aktariyorum: "Human and political freedom has never existed and can not exist without a large measure of economic freedom."

2 comments:

Anonymous said...

Hadi beeeee yuhlar olsun yaa. Valla şoke oldum. 30 paund pahalı değil mi be yaw. EE hocam ne konuştunuz Fuat hoca ile... Onu anlat bari...

Anonymous said...

ha ha ha.........
sosyalizim gelecex
zulüm bitecex