Saturday, March 24, 2007


HACK

Evvelki gun telefonum caldi. Gec kalkmis, maillerimi kontrol ediyordum. "Birileri mail adreslerimi hackledi," dedi karsi taraftaki ses. Adreslerine tekrar girebilmek icin benden yardim istiyordu. Numarami bilmesine ragmen sesini ilk defa duyuyordum. Dedigine gore, bu isleri bilen tanidigi kimse olmadigi icin beni aramisti.

Iki seneden fazla bir sure once, beni gercekten sinirlendirmeyi basaran ender kisilerden birini artik alttan almayi birakip, bu defa ustten almistim. Olan olduktan sonra vatandas beni aramisti, ama telefonlarina cikmamistim. Cok sonra Londra'ya geldim. O benden once buradaydi. Beni hala bulmak istedigini biliyordum, fakat ulasma imkani yoktu.

Agustos ayinda Turk konsoloslugunda kuyrukta beklerken yan tarafimdan bir ses isittim. Birileri biraz ilerimdeki adamlara soru soruyordu. Donup baktigimda bizim vatandasi gordum. "Ah, al basina belayi," diye beklerken kendisi beni gormedi. Sonradan o gunu beni gormeyip elinden kacirdigina bayagi kizdigini ogrendim.

Evvelki gun telefondaki sesi duyunca aklima bunlar geldi. Olanlari ve bizim vatandasi coktan unutmustum. Sesin sahibi bizim vatandasin cok yakin bir arkadasi idi, ama anlattigina gore aralari acilmisti ve onun tarafindan hacklendiginden supheleniyordu. Dogru olup olmadigini bilmiyorum. Adreslere yeniden nasil girilecegini bilmedigimi soyledim.

Diyecegim, siz siz olun, nereden gelirse gelsin, "mail hesabinizda degisiklikler oldu, sifreniz bize lazim," turunden mesajlara hic guvenmeyin.

No comments: