Tuesday, March 20, 2007


PASI YAKALADIM

Gecen gun Gaykedi pas atinca, ben de topu karsilayayim dedim. Yani kendimden bahsetmem gerekiyor:

Kitap okumayi cok severim. Okumazsam fenalik basar. Butun parami kitaplara yatiririm. Kitap satin alirken hastalik derecesinde titiz davranirim. Yamulmus, kirismis, kirlenmis, yirtilmis kitaplari almam.

Arada kitap ve makale ceviririm. Ancak Londra'da ceviri yapma imkani bulamadim. Artik donunce ...

Siyaseten liberal, ekonomik acidan mudahaleciyim. Marx'dan sonra onemli bir sosyal bilimci, Keynes'den sonra da onemli bir iktisatci gelmedigine inanirim.

Icki ile aram pek yoktur. Sampanya ve sarap acmayi bile Londra'da ogrendim :) Bira daha ikinci bardakta beni carpar. Hele ac karnina icersem ayakta duramam.

Futbol ile cok aram yoktur. Mac izleyemem, canim sikilir; sadece sonuclara soyle bir goz atarim.

Tanri ile de aram pek yoktur. Bir defasinda TUYAP'da Server Tanilli'ye "Islam Cagimiza Yanit Verebilir Mi?" adli kitabini imzalatiyordum. Kendisi ilk sayfaya soyle yazmisti: "Aklin aydinligindan yola cikarak ... " Tanri meselesinde bu soz aklima gelir hep.

Kedileri, kopekleri ve muhabbet kuslarini cok severim. Su anda kaldigim yerde iki tane kedimiz var. Ancak cok tuy doktuklerinden bir turlu opemiyorum :)

Heavy Metal ve Rock muzik dinlerim. Ama yeni gruplari pek bilmiyorum, yeni seyleri denemek icin zaman gecti artik sanirim. Lisedeyken arada Bakirkoy yeralti carsisindaki muzik dukkanina gider, orada calisan Pentagram'in davulcusu Cenk Unnu ile sohbet ederdim. Hatta o donem gaza gelip elektro gitar almistim, ama gecti artik o gunler.

Elbise ya da ayakkabi alacagim zaman alisverise kiz kardesim ile giderim. Secim yaparken onun fikrini sorarim.

Londra'ya geldikten sonra haydi haydi irkci oldum. Onumuzdeki yillarda Irkcilik, Fasizm, Nazizm ve Sosyalizmi (ilk ucu zaten Kapitalizm oluyor) birlestiren bir teori uzerine calismak istiyorum.

Son olarak: Turkum, Dogruyum, Caliskanim, Sampiyon Fener!

6 comments:

gaykedi said...

Londra'ya geldikten sonra haydi haydi irkci olduğuna inanmiyorum Bliyaal, demek istediğin başka birşey olmalı, ırkçılık üzerine daha fazla kafa yorduğun olabilir mesela :)

Anonymous said...

Eveet,evet şampiyon fener..:))
karşılaştığımızda yazdıklarını az çok konuşmuştuk sevgili bliyaal...ve yazılarını takip ettiğimden karşılaşmamış olsak seni yine tanımış olurdum...diye düşünüyorum...satır aralarında kendini anlatıyorsun çünkü...
ama yine de seni senin kaleminden tekrardan tanımak güzel...
türkiye dışında nerde yaşarsak yaşayalım senin hislerinle ortak bir yerlerde buluşuyoruz...hatta bazen burda türkiyede yaşarken bile bunları yaşayabiliyoruz...hepimizin hayata bakış açıları farklı..önemli olan bir yerlerde buluşmak...
ırkçılığı sen değil diğerleri yapıyor bence...ve etki-tepki ile yansıması var üzerinde....yani bence öyle...
sevgiyle kal..
bol bol gez...
yağmurlu da olsa--ama mutlaka şemsiye yardımıyla--bize oraları tanıtman dileğiyle....

Anonymous said...

galiba evet, kitap verdiğin paraya acımadığın ender şeylerden biri. başkaları ile kütüphanelerini paylaşmayanlardan olarak kitapları kıvırarak okuyan, sayfalarını katlayan bünyelere dayanamıyorum.

bliyaal said...

Oncelikle gec cevap yazdigim icin ozur dilerim. Dun arkadaslar ile birlikte disaridaydim. Aksam ustu su kokulu nehir Thames kenarinda bir bara gittik. Ben ac karnina bira ictim gene, o yuzden beni carpti. Sonra gidip yemek yedik, onlar da beni iyice sisirdi. Eve donuce ayakta duracak halim kalmadi. Haliyle bugun gec kalktim.

Irkcilik diyorum da, valllahi arada gercekten damarim tutuyor. Ingilizlerin onemli bir bolumunun de yabancilardan illallah dedigini biliyorum. Londra'da merkezde oturan Ingiliz bulmak neredeyse mumkun degil. Ingilizler Londra disina, ozellikle metronun gitmedigi yerlere kacmislar. Zira metro olunca herkesin o yerlere ulasma imkani oluyor. Buradaki yabancilarin bir kismi bulunduklari ulkenin kulturune uyum saglamak ya da buradaki davranis tarzlarini benimsemek yerine, kendi kulturlerini muhafaza etmeye calisiyorlar. Halbuki yabanci bir toplumda sorun cikartmadan yasayabilmek icin ister istemez belirli asgari davranis kaliplarini benimsemek lazim.

Gaykedi; Senin mesajini aldim. Dert etme. Sen benim buradaki gay nikahi hakkinda yazdiklarimi okumus muydun?

Ozge-Nurdan; Sanirim cumartesi gunu gezeceksiniz. Hava nasil oralarda? Burada eski haline dondu. Hatta dun bir ara sulu kar yagdi. Pazar gunu de Cambridge'e gidemedim hastayim diye. Artik bu haftaya kaldi. Su son gezdigim yerlerin resimlerini ekleyecegim bir ara.

Dino; Vallahi benim titizligim arada had safhaya ulasiyor. Bir ara kitaplarin onemli yerlerinin altini cizerken cetvel kullaniyordum. Kalem falan seciyordum bunun icin. Ama kutuphane konusunda ben de senin gibiyim.

narsis said...

Bu irkcilik konusu bir suredir benim de zihnimi mesgul ediyor.

Irkcilik demeyelim, stockholm sendromuna da benzetmeyelim; ben de gordugumu paylasayim:

Pakistan ve Hindistan agirlikli bir hosnutsuzluk var benim yasadigim yerde (Preston)
Ozellikle doktorlar hakkinda bilgi sahibi oldugum icin o taraftan ornek veriyorum: Bundan 7-10 yil kadar once yeterince GP (Aile hekimi) olmadigi icin Hindistan'dan oldukca GP gelmis yerlesmis. Bu insanlar ilerlemisler ve is alimlarinda yetkili kisi olmuslar. Sonuc korkutucu deniyor, acayip bir kadrolasma (Hindistan ve Ingiltere arasi bir karsilastirma sonucu...) ve bu kadrolasma ile basa cikamayan devlet... Mulakati yapan insanlarin 2si Hintli biri Ingiliz ise mulakate giren Hintliler tarafinda biraz torpil demeyelim kayirma diyelim hadi... oluyormus. Sonucta Ingiltere sinav ve ise alim sistemini degistirip merkezi bir sinav koymak gibi bir cozum uretmis. Sonucu goremedik, gorecegiz umariz.

Bunun haricinde evet gelinen yerin kulturune saygidan cok kendi kulturunu baskin kultur haline getirme cabasi da hakim. Turkiye'den oldugumu ogrenince massallahlar insallahlar ile karsilanip hemen ikinci soruyu resmen yiyorum: Are you Muslim? Yaninda kaldigim aile de bu sorundan muzdarip. Annenin Turk oldugu ogrenilince cocuklarin okulda ozel helal menu gibi bir sey yemeleri gerektigi soyleniyor, bunun icin savasmadigi icin anneye bir acayip bakiliyor filan. Oysa cocuklarin kantinlerinde neyin icinde ne var yaziyor, Muslumansa ve yemek istemiyorsa kimse sana zorla domuz eti yediricez diye tutturmuyor. ki cocuklarin dini filan da yok. Defakto olarak olmasi gerek, yapilmasi gerek, bu senin hakkin!
Neden bu bana ozel bilmem ne!!! sevdasi anlayamadim.

Turkiye'de istersen yobazin onde gideni ol bir karakolda calisiyorsan sakalin olmaz degil mi? Ya da universitelerde burka ile sinifa girsen hott diye karsilanirsin. Burada dini inancim bunu gerektiriyor diyerek yapiyorlar, vallahi kimse acayip bakmiyor (Belki de alismislardir ne bileyim, sahsen ben yadirgiyorum acayip bir sekilde. Burka giyip hirsizlik yapan kucuk kizlar filan gordum de, onyargilarin cani cehenneme mumkunse)
Ingilizler'in konuya bakis acisini bilmiyorum ancak bu ozgurlukleri var bu insanlarin, bunu abartip tepeye cikmanin manasini ben anlamiyorum.

Ayh cok karisik oldu, kusura bakmayiniz

Libertizan said...

Can kendini gene eksik anlatmışsın :)