Saturday, June 30, 2007


ATATÜRK KİMDİR?

Madem askerlerden başladık, askerlerden devam ediyoruz. Yanımda getirdiğim şeylerin arasında bir cep kitabı da vardı. Askere ilk geldiğimiz gün hepimize para ile aldırdıkları bir kitaptı bu: “Askerin Bilgi Defteri”. Emekli bir binbaşı tarafından yazılmıştı ve bütün askerler için ortak konuları anlatıyordu. Özellikle Atatürk ile ilgili kısmı tam bir deli saçmasıydı. Okudukça şaşakalıyordum. İşte “Atatürk Kimdir” başlığı altında yazılanlar (imlayı değiştirmeden yazdım):

1. ATATÜRK Türkiye Cumhuriyetini kurup, bugünkü hür ve demokratik ortamda yaşamamızı sağlayan EN BÜYÜK İNSANDIR

2. ATATÜRK Bütün düşmanlarını muharebe meydanlarında yenerek zaferler kazanmış EN BÜYÜK KOMUTANDIR

3. ATATÜRK Ordusu tamamen dağılmış, silahları elinden alınmış, memleketimizin Silahlı kuvvetlerini yeniden kurarak düşman karşısına, eğitimli, disiplinli yep yeni bir ordu çıkararak dünyanın en kuvvetli ordusu haline getiren EN BÜYÜK TEŞKİLATÇIDIR

4. ATATÜRK, “NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE” demek suretiyle Türk’ün üstünlüğünü bütün dünyaya ilan eden EN BÜYÜK MİLLİYETÇİDİR

5. ATATÜRK, Kuvvetli olmak, mutlu bir TÜRKİYE kurmak için memleketimizde milli birlik ve beraberlik içinde yaşamak lazım geldiğini, bir düstur olarak belirleyen EN BÜYÜK DAHİDİR

6. ATATÜRK, “YURTTA SULH CİHANDA SULH” demek suretiyle, dünyanın ülkelerine barışçıl bir ülke olduğumuzu belirten, EN BÜYÜK SİYASET ADAMIDIR

7. ATATÜRK, Memleketimizde, din, dil, tarım, imar, kültür ve eğitim alanlarında büyük gelişmeleri yapan, EN BÜYÜK İNKILAPÇIDIR

8. ATATÜRK, TÜRKİYE’nin çağdaş ülkeler seviyesine ulaşabilmesi için büyük atılımların öncüsü olmuş, bütün Türklerin sevgisini kazanmış, EN BÜYÜK LİDERDİR

9. ATATÜRK, Din ve devlet işlerini birbirinden ayırarak laik bir devlet kuran ve bu devleti ileri devletler seviyesine çıkaran EN BÜYÜK DEVLET ADAMIDIR

10. Kuvvetli, mesut ve istikrar içinde yaşayan bir TÜRKİYE kurmak için milli bir dış siyaset takip etmek gerektiğini, karşılıklı dostluklara lüzum olduğunu belirten, EN BÜYÜK POLİTİKACIDIR.

Bunların hepsini alt alta yazıp topladığınızda “Atatürk Süpermen’dir” gibi bir sonuç çıkıyor ortaya. Eh, bunların hepsi olduğuna göre, Atatürk’ün insan olduğunu iddia etme imkânı pek kalmıyor. Bunları madde madde bize zorla ezberletmişlerdi. Ezberlemeye çalışırken fenalık geçirmiştim; böyle aptalca şeyleri insan nasıl akılda tutabilir? Zaten ezberleyemedim de.

Çavuş olduktan sonra, uzun dönem askerlerin yemin törenine katılmıştım – yanlış hatırlamıyorsam 81/1 tertiplerdi. Törenden sonra, bölük komutanı olan beceriksiz üsteğmen bölükte acemiler dışında kalan askerleri bir kenara çekerek kısa bir konuşma yaptı. Bölükte üç şeye izin vermeyeceğini söyledi: Hırsızlık, kavga ve belirli ideolojilerin savunulması. Sonuncusundan kastettiği İslâmcılıktı. Sonra ekledi: “Ordumuz laiktir, yani dinsizdir; dini yoktur.” Bunu duyunca içimden “Oha!” demiştim. Düşünün bir kere, bunu söyleyen uzman onbaşı/çavuş, sıradan bir asker ya da asteğmen değil, ordunun kendi yetiştirdiği, harp okulundan mezun olmuş bir üsteğmendi. Ordu kendi yetiştirdiği askerlerine laikliği böyle mi anlatıyordu?

Etrafta dolaşırken, üzerlerinde – güya – Atatürk’e ait olan sözlerin yer aldığı tabelalar görüyordum. Öyle aptalca şeyler yazıyordu ki bu tabelalarda, bunları Atatürk’ün söylemesine imkân yoktu. Kelimesi kelimesine hatırlamıyorum, ama bir tanesi yaklaşık olarak şöyleydi: “Benim emirlerime uyunuz, zira ben uyulmayacak emir vermem.” Pes yahu! Kafalarından uydurup uydurup yazmışlar, altına da Atatürk’ün ismini koymuşlar.

Güya Atatürkçülüğü ve inkılapları koruyacağız diyorlar, ama bu yaptıkları sadece onları yozlaştırmak. Kızıyoruz efendim!

3 comments:

Fulya said...

“Benim emirlerime uyunuz, zira ben uyulmayacak emir vermem.”
Bunu ben soylemistim lafimi kim calmis:PPPP Ta oralara goturmus,:))))
Laikligin ne demek oldugunu bilmeyen ust-tegmen i sevdim ben yine de. Bunun yerine namaz kilmak zorunda olan asker ordusu hayal ettim hemde emirle, ne korkunc olurdu.

gaykedi said...

islam içindeki yobazların oranı kadar olmasada ne yazık ki dangalak atatürkçüler varlar netekimm başlarıda şu an marmariste resim yapmakla meşkul:(

Anonymous said...

İyi de dostlar, laiklik algısı kemalizmde dinsizlik üzerinden kurulur ki kökenini de modernizmden alır. Dini olan kamusal olandan dışlanır (nasıl olacaksa). Çoğu insanın dini olan olmayan bir inancı vardır, fakat onlar kamusaldan dışlanmaz. Resmi ideolojiye göre dindar olmak dahi modern olmak açısından engeldir (dahası için pozitivm ve modernizm araştırmaları icab eder). Sakın "gerçek Atatürkçülük" gibi zırvalara da girmeyelim efendim.